
Reklama jest nieodzowna w większości branż. Jedną z kluczowych kwestii jaką należy się zająć to dobór odpowiedniej postaci reklamy twojej branży lub też produktu jaki sprzedajesz. Każda branża ma swoją specyfikę oraz charakterystyczną grupę docelową. Dla poniektórych branż najbardziej akuratna będzie reklama zewnętrzna, na przykład billboardy, dla innych najlepszą formą reklamy będą spoty telewizyjne a jeszcze inna branża będzie uzyskiwała ogromne korzyści z reklamy na ulotkach. Bardzo często jeżeli nie najczęściej przedsiębiorstwa korzystają przy prowadzeniu kampanii reklamowych z kilku rodzajów reklam. Przykładowo, jeśli mamy do czynienia z ogólnokrajową kampanią promującą dany produkt to bardzo często możemy zobaczyć w tej samej formule graficznej reklamy w Internecie, w telewizji, na billboardach.
Opracowując reklamy trzeba scharakteryzować grupę docelową. Potem na podstawie tej definicji dobierać rodzaje reklam, rodzaje miejsc ich zainstalowania lub emisji, ich charakter, język przekazu.