
Transport publiczny taki jak autobusy jest jedną z tych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Nie małe grono z pośród nas jej używa lub używało w przeszłości. Jest popularna i dobrze dostrzegalna więc nie jest czymś dziwnym, że ludzie decydują się na jej wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci dużych naklejek na pojazdach.
Marketing, który używa komunikację miejską jako sposób na reklamę to nie jest nic nowego. Z reguły przybiera to formę naklejania reklam na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Zobaczenie takiego autobusu, czy tramwaju nie jest czymś dziwnym przy typowym wyjściu na miasto gdyż ludzie faktycznie wybierają taką formę marketingu.
Tramwaje są już standardem jeżeli chodzi o miejski widok. Łatwo je dostrzegamy w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów muszą zawsze zachować przy nich szczególną ostrożność w przypadku styczności torów w drogą dla wszystkich innych pojazdów. Fakt, że są zauważalne przez niemalże każdego, a zazwyczaj jeżdżą po bardziej zamieszkanych częściach miasta, co powoduje, iż chętnie mogą być wybierane jako sposób na reklamę.
Reklamy umieszczana z tyłu autobusów (tzw. reklama busback), są dość popularną metodą reklamowania się w sposób, który daje faktyczne możliwości na to, że ludzie to zauważą. Znaczna część autobusów nie z rzadka odwiedza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, iż spora ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas zauważy.