Podejście do gadżetów reklamowych

Gadżet reklamowy z jednej strony dla wielu może być zbytecznym śmieciem, który będzie się walał po domu aż w końcu trafi do śmietnika, a dla innych będzie super pamiątką, którą zapamiętają naprawdę na długo. Będzie się kojarzyć z pamiętnym dla danej osoby wydarzeniem, takim jak pierwsze wyjechanie na jakiś konwent tematyczny, gdzie dostaliśmy w ramach promocji, na przykład koszulkę z logiem lubianego produktu (komiksu, gry, filmu itp…). A nawet ci, którym nie za bardzo podejdzie do gustu dany gadżet reklamowy, mogą chociaż docenić postaranie firmy, a konkretniej jej działu marketingowego, który musiał przysiąść, zaprojektować i wykonać (albo zlecić jedno i drugie podwykonawcom) coś co powinno w swoich założeniach spodobać się szerszej grupie odbiorców danego tematu albo chociaż podejść zachowawczo by nikt nie mógł się przyczepić, a raczej skinąć głową z uznaniem, że „nie ma tragedii”.

Dlatego możemy powiedzieć ze sporą dozą przekonania, że tego typu zabiegi raczej wpływają pozytywnie na wizerunek firmy, choć rzecz jasna nie stanowią czegoś co może zmienić mniemanie ludzi o sto osiemdziesiąt stopni. Raczej jest tylko dodatkiem do całości, co nie oznacza, że powinno się podejść do tematu po macoszemu. Takie coś mogłoby pozostawić niepotrzebny niesmak, który w odczuciu odbiorców, mógłby zostawić niewielką ryskę na wizerunki. Warto też pamiętać, że ludzie mają tendencję do stosunkowo szybkiego zapominania tego co dobre i pozytywne i rozpamiętywania i nieustannego wyciągania na powierzchnie tego co wyszło źle. Dlatego gdy gadżet reklamowy będzie wykonany dobrze, możliwe, że spełni swoje zadanie nie pozostawiając po sobie większego echa (co nawet może być interpretowane jako pewnego rodzaju sukces), a słabo i nie rzetelnie wykonany, może być niepotrzebnie rozpamiętywany przez malkontentów i defetystów.

Zobacz również: Gadżety reklamowe Wrocław