
Obraz firmy wyrabia się również przez graficzne składniki identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest podstawowym składnikiem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
System graficznej identyfikacji powinien być dobrze przemyślany. Nade wszystko powinien oddawać charakter produktów jakie przedsiębiorstwo oferuje – czy to towarów czy usług.
Do wizualnych elementów identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, choć nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet charakterystyczne właściwości architektury.
Elementy graficznej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (na przykład czapki robocze: https://www.nuka.pl/czapki-robocze).
Zmysł wzorku przyjmuje najobszerniejszą ilość informacji. Dlatego plastyczne elementy identyfikacji są tak bardzo ważne. System graficznej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiorstwa.